home home hsf
 
title
 
 
 
'Μέτρα για την κρίση , την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια'. Συνέντευξη του κ. Θεόδωρου Βαβουλά, προέδρου ΕΛΣΕΒΒΥΕ - Εφημερίδα 'ΝΕΑ ΔΕΡΜΑ ▪ Νοεμβριος 2009'

Ταχύτητα , απλότητα , αποτελεσματικότητα θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τα Μέτρα για την κρίση , την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια

Συνέντευξη του κ. Θεόδωρου Βαβουλά, προέδρου ΕΛΣΕΒΒΥΕ στην εφημερίδα ΝΕΑ ΔΕΡΜΑ - Νοέμβριος 2009.

Με την ευκαιρία της κυβερνητικής αλλαγής και της νέας σαιζόν, η εφημερίδα ζήτησε από τον πρόεδρο του ΕΛΣΕΒΒΥΕ κύριο Θεόδωρο Βαβουλά να παρουσιάσει τις θέσεις του Συνδέσμου. Ο κ. Βαβουλάς εξελέγη πρόεδρος του ΕΛΣΕΒΒΥΕ τον Φεβρουάριο 2009. Είναι επικεφαλής της ομώνυμης εταιρείας κατασκευής γυναικείων υποδημάτων και αλυσίδας καταστημάτων. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και σχεδιασμό υποδημάτων στην Ιταλία. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΣΕΒΒΥΕ από το έτος 2000.

ΕΡ : Κύριε πρόεδρε, διανύουμε μια σημαντική κρίση. Πως βλέπετε τις εξελίξεις ?

Η κρίση αναμένεται να έχει διάρκεια και ενδέχεται να οδηγήσει σε αλλαγές των ισορροπιών της αγοράς. Τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τους επιχειρηματίες οι αποφάσεις θα είναι περισσότερο ορθολογιστικές. Το επιπλέον θα είναι από πολυτέλεια έως λάθος. Λίγες επιχειρήσεις θα δουν στην κρίση την ευκαιρία της επέκτασης, πολλές όμως θα παλέψουν για την επιβίωση. Οι αγορές τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων θα πρέπει να αναζητήσουν το μέτρο, τη σωστή σχέση ποιότητας-τιμής.
Ο παράγοντας φερεγγυότητα-εμπιστοσύνη θα καθορίσει τις συναλλαγές. Η αλήθεια του προϊόντος θα αναζητηθεί επίμονα, τόσο από τους εμπόρους όσο και από τους καταναλωτές.
Η αγορά θα αναζητήσει ίσως, λίγη από τη χαμένη ηθική της, ελπίζοντας σε ένα καλύτερο αύριο. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων σήμερα είναι η υποθήκη της ευημερίας του αύριο.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το συλλογικό μας όργανο, ο ΕΛΣΕΒΒΥΕ, που λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς και πληροφόρησης κάθε επιχείρησης, και αποτελεί παράλληλα το εργαλείο επιρροής του κλάδου σε Αθήνα και Βρυξέλλες για την επίτευξη των στόχων μας.

Ερ : Ποιοι είναι οι στόχοι σας ?

Οι στόχοι του ΕΛΣΕΒΒΥΕ είναι τέσσερις :

Αντιμετώπιση της κρίσης
Στήριξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων
Ανάπτυξη της εξωστρέφειας του κλάδου
Πάταξη του παραεμπορίου - εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού

Ερ : Ποιες είναι οι προτάσεις σας για την επίτευξη των στόχων αυτών ?

Οι προτάσεις κινούνται σε τέσσερις τομείς: Μέτρα για τη στήριξη των χρηματοδοτήσεων και της ρευστότητας, μέτρα για τη στήριξη επενδύσεων, μέτρα για την απασχόληση και μέτρα για την εξωστρέφεια. Με βάση τους τομείς αυτούς ο ΕΛΣΕΒΒΥΕ κατέθεσε από τον Ιανουάριο 2009 εκτενές υπόμνημα με περίπου 30 συγκεκριμένα μέτρα και αυτό σε συνεργασία και με τους φορείς του κλάδου ένδυσης ΣΕΠΕΕ και ΣΚΕΕ. Προτείναμε την άμεση ενεργοποίηση του ΤΕΜΠΜΕ και όταν ενεργοποιήθηκε προτείναμε μια σειρά από αλλαγές για να είναι πιο αποτελεσματικό. Κατόπιν εμπεριστατωμένης μελέτης και με τη βοήθεια των επαφών μας στις Βρυξέλλες, προτείναμε την αλλαγή του νομικού καθεστώτος ενισχύσεων την περίοδο της κρίσης, υποδεικνύοντας τη δυνατότητα να αντληθούν πόροι από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, παρακάμπτοντας το ισχύον καθεστώς κανόνων ανταγωνισμού, επικαλούμενοι το άρθρο 87 της συνθήκης της Ε.Κ. (Κατατέθηκε σχετικό υπόμνημα στο Υπουργείο Οικονομικών και χρησιμοποιήθηκε με επιτυχή κατάληξη από την Ελληνική Κυβέρνηση. Από τον Αύγουστο 2009 το όριο των χρηματοδοτήσεων (Deminimis ) ανήλθε στις 500.000,00 Ευρώ. Είναι μια μεγάλη επιτυχία, η οποία όμως έχει χρονικό περιθώριο και πρέπει να την εκμεταλλευτούμε άμεσα. Όπως για παράδειγμα με την άμεση επαναπροκήρυξη του κλαδικού προγράμματος ΚΕΥΔ, στο οποίο υπάχθηκαν περίπου 50 επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων του κλάδου. Πετύχαμε επίσης τη δημοσίευση στις 14.7.2009 της απόφασης ΥΠΟΙΟ 2/49086/0025 βάσει της οποίας οι επιχειρήσεις θα μπορούν να λάβουν από τις τράπεζες δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου είτε για κεφάλαιο κίνησης με οποιαδήποτε μορφή πίστωσης (δάνειο, αλληλόχρεος λογαριασμός κ.λ.π) είτε πίστωση για επενδυτικούς σκοπούς. Δυστυχώς λόγω και των εκλογών το μέτρο αυτό δεν ενεργοποιήθηκε. Όμως παρόμοια μέτρα για τη στήριξη της χρηματοδότησης και της ρευστότητας περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης. Μόλις πάρουν τη μορφή νομοσχεδίου θα τα μελετήσουμε και θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Το ζητούμενο κατά προτεραιότητα είναι η τόνωση της ρευστότητας για τη στήριξη της βιωσιμότητας των Μ.Μ.Επιχειρήσεων, τη τόνωση της αγοράς και την αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης .

Ερ : Αναφερθήκατε και στον τομέα της απασχόλησης. Ποια μέτρα πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν στη στήριξή της στον κλάδο?

¶μεσα θα πρέπει να μειωθεί το κόστος των εισφορών, τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα και υπό προϋποθέσεις. Το κόστος αυτό μπορεί να επιδοτηθεί και υπολογίζουμε ότι θα στοιχίσει φθηνότερα από το κόστος της ανεργίας. Εφόσον οροθετηθεί σωστά και έχοντας προσωρινό χαρακτήρα διετίας, θα είναι αποτελεσματικό για όλους. Τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους, το κράτος. Η διατήρηση της απασχόλησης στον κλάδο δεν στοχεύει απλώς την επιβίωση αλλά είναι και βασική προϋπόθεση για τη μετά τη κρίση πορεία του. Πρέπει επίσης ν΄ αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της εποχικότητας στον κλάδο. Λύσεις υπάρχουν όπως και πρακτικές που ακολουθούνται σε άλλες κοινοτικές χώρες. Τέλος συναφές με το θέμα της απασχόλησης είναι και το θέμα της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης . Έχουμε προτείνει τη μεταρρύθμιση του ΛΑΕΚ. Το θέμα έχει περιληφθεί και στην κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας του 2009. Και όχι μόνο στη δική μας, αλλά και σ΄ αυτή του κλάδου της ένδυσης. Όσον αφορά την σχέση μας με το ΕΛΚΕΔΕ θα επιμείνουμε στη στήριξη της σχολής Σχεδιαστών. Με την ευκαιρία δε της εκθέσεως καλώ όλους, να επισκεφθούμε το περίπτερο της σχολής με τις ατομικές συλλογές των νέων σχεδιαστών – σπουδαστών .

Ερ : Ποια μέτρα προτείνετε για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας ?

Τρία μέτρα. Τη στήριξη της συμμετοχής των επιχειρήσεων σε εκθέσεις του εξωτερικού. Τη στήριξη της πρόσκλησης ξένων αγοραστών στην έκθεση του κλάδου στο MEC. Τη στήριξη επέκτασης ελληνικών αλυσίδων λιανικής στο εξωτερικό. Ως προς τη στήριξη στη συμμετοχή των επιχειρήσεων στις εκθέσεις του εξωτερικού, θα πρέπει η διαδικασία της εκταμίευσης να γίνεται ταχύτερα. Η στήριξη επέκτασης ελληνικών αλυσίδων στο εξωτερικό μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες μονιμότερης επιχειρηματικής παρουσίας από τις απλές εξαγωγές και ενδείκνυται τουλάχιστον σε μια σειρά από χώρες.
Τελικά ταχύτητα, απλότητα, αποτελεσματικότητα θα πρέπει να χαρακτηρίζουν όλα τα μέτρα.

Ερ : Ποια μέτρα θεωρείτε απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς?

Μηδενική ανοχή στο παρεμπόριο. Το παρεμπόριο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και βλάπτει τα πάντα: Καταναλωτές, δημόσια οικονομικά, νόμιμο χονδρικό και λιανικό εμπόριο και βεβαίως τη παραγωγή. Συνεργαζόμαστε στο θέμα αυτό με το ΒΕΑ. Πάταξη της κάθε μορφής παραπλάνησης του καταναλωτή σε θέματα επισήμανσης, προδιαγραφών, υγείας και περιβάλλοντος .Περιορισμός των πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού. Για τα θέματα αυτά συνεργαζόμαστε και με την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Βιομηχανιών υπόδησης (CEC) καθώς και με την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Επιχειρήσεων Λιανικής Υποδημάτων (CEDDEC) καθότι έχουν και Ευρωπαϊκή διάσταση . Τέλος η αναζήτηση αμοιβαιότητας στις διεθνείς συναλλαγές αποτελεί πάγιο αντικείμενο δραστηριοποίησής μας.
[hsf]

[ESPA]

[ΤΕΜΠΜΕ]

[ PROGETTO UNO]

[ShoeInfoNet]

 
 
 
ΕΛΣΕΒΒΥΕ: Ερμού 51, 105 63 Αθήνα, Tηλ.: +30 210 6777 220, +30 210 6744 557 - Fax.: +30 210 6744 497 - E-mail: info@elsevie.gr