home home hsf
 
title
 
 
 
"Global Shoe Business Today" Δελτιο Τυπου Εκθεσης Μαιου 08

"Global Shoe Business Today" πρώτη ημερίδα και συνάντηση με ξένους αγοραστές ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ MEC

Με στόχο τη συνολική εξωστρέφεια του κλάδου υπόδησης

Στις 3,4,5 Μαΐου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο MEC Παιανίας το 44ο ΣΑΛΟΝΙ ΜΟΔΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ . Την έκθεση εγκαινίασε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ . Γεώργιος Βλάχος , ο οποίος στη συνέχεια επισκέφθηκε τα περίπτερα και κήρυξε την έναρξη των εργασιών της ημερίδας Global Shoe Business Today . Στην ημερίδα συμμετείχαν και προσκεκλημένοι επιχειρηματίες από τις Βαλκανικές και Βαλτικές χώρες στα πλαίσια ενός προγράμματος εξωστρέφειας της εκθέσεως και του κλάδου που πραγματοποιείται από εφέτος με τη συμπαράσταση του ΟΠΕ . Ο πρόεδρος του ΕΛΣΕΒΒΥΕ κ. Δ. Παληοκώστας αναφέρθηκε στις σημερινές προκλήσεις των ΜΜΕπιχειρήσεων , ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΠΕ κ.Α.Κατσανιώτης στην πολιτική εξωστρέφειας του ΟΠΕ στον κλάδο υπόδησης , ο εμπορικός ακόλουθος στο Βουκουρέστι κ. Π.Γκάσιος για την αγορά υποδημάτων στη Ρουμανία και ο Δ/νων Σύμβουλος του ΕΛΚΕΔΕ κ. Θ.Γιακουμάκης για τις υπηρεσίες του ΕΛΚΕΔΕ στις ΜΜεπιχειρήσεις του κλάδου . Ακολούθησαν, η παρουσίαση των τάσεων μόδας για το Χειμώνα 2009 από την Δ/νση μόδας του ΕΛΚΕΔΕ και επιχειρηματικές συναντήσεις .

Στην έκθεση έλαβαν μέρος περί τις 240 επιχειρήσεις παραγωγικές, εμπορικές και εισαγωγικές του κλάδου υποδηματοποιίας, οι οποίες παρουσίασαν τις νέες συλλογές τους . Η συνολική έκταση της εκθέσεως είναι 17000 τμ και συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες της υποδηματοποιίας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι συλλογές αφορούν όλες τις κατηγορίες υποδημάτων και έτσι η επίσκεψη της εκθέσεως δίδει μία πλήρη εικόνα στον επαγγελματία για τις τάσεις μόδας και την προσφορά υποδημάτων στην ελληνική αγορά.

« Η έκθεση αυτή έχει θετική αύρα » παρατήρησε ο πολύπειρος κ.Roger Maes , δημιουργός του μεγαλύτερου Portal στο ιντερνετ για την υπόδηση (www.shoeinfonet.com) . «ΜΆ εντυπωσίασε ο δυναμισμός της .Μετά την MICAM του Μιλάνου , είναι η μόνη έκθεση που έχει αυτόν τον δυναμισμό . Μια έκθεση που απευθύνεται κυρίως στην ελληνική αγορά , αλλά όλο και περισσότερο μπορεί ν ΄αποτελέσει πόλο έλξης για τις γύρω χώρες . Μ΄ εντυπωσίασε επίσης το μέγεθος και η οργάνωση της καθώς και τα περίπτερα των εκθετών . Εκφράζω θερμά συγχαρητήρια στον ΕΛΣΕΒΒΥΕ και τους εκθέτες . Η έκθεση θΆ αποτελέσει το πρώτο θέμα της στήλης των νέων του shoeinfonet τις επόμενες ημέρες διότι αξίζει να γίνει ευρύτερα γνωστή ».

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ.Γ.Βλάχος

Τα συγχαρητήρια και τον θαυμασμό του εξέφρασε για το μέγεθος , την οργάνωση και την πληρότητα της εκθέσεως και ο Υφυπουργός Ανάπτυξης στο χαιρετισμό του κατά την έναρξη των εργασιών της ημερίδας Global Shoe Business Today . Καλωσορίζοντας τους ξένους προσκεκλημένους αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ελληνικής υποδηματοποιίας στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον . Τόνισε τη σημασία της ποιότητας και της εξωστρέφειας και δήλωσε τη διαθεσιμότητά του αναφερόμενος και στη γνωριμία του με μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων του κλάδου . Ενός κλάδου δυναμικού τόσο στη χώρα μας , όσο και στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε , με μεγάλη συμβολή στην απασχόληση. Από την πρώτη ύλη , τη βυρσοδεψία , απαραίτητη για τη βιωσιμότητα του κλάδου , μέχρι την παραγωγή και το εμπόριο . Ενός κλάδου που γνωρίζει τον ανταγωνισμό από τις χώρες της Ν.Α Ασίας . Ένας ανταγωνισμός που μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ποιότητα , τη δημιουργικότητα , τη ταχύτητα και την επωνυμία .

Ο κ. Δ.Παληοκώστας , πρόεδρος ΕΛΣΕΒΒΥΕ

«Η εξωστρέφεια δεν είναι μόνο αίτημα των καιρών » ανέφερε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΕΛΣΕΒΒΥΕ κ. Δημήτρης Παληοκώστας και συνέχισε «Η εξωστρέφεια στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της χώρας μας είναι κυρίως το νέο πεδίο επιχειρηματικής ανάπτυξης του κλάδου . Αφορά εξαγωγές , διαμετακομιστικό εμπόριο, δημιουργία καταστημάτων , επέκταση αλυσίδων λιανικής , επέκταση και συνεργασίες στο χονδρικό εμπόριο , συμφωνίες συμπαραγωγής , ανάθεση εργασιών φασόν , συμφωνίες franchising , επέκταση χρήσης επωνυμιών σε νέες αγορές ,δημιουργία δικτύων συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων και τέλος αφορά την αναζήτηση των καλλίτερων συνεργατών , την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και την εκμετάλλευση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών . Το δυναμικό αυτό είναι μπροστά μας και οι συνθήκες πιο ώριμες , αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ,ότι οι σημερινοί προσκεκλημένοι μας προέρχονται από χώρες πλέον μέλη της ΕΕ , όπως οι Βαλτικές και οι Βαλκανικές , ότι αναπτύσσεται η μεσογειακή συνεργασία και ότι ήδη στις χώρες της γύρω περιοχής μας υπάρχει μεγάλη παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων. Μόνο στον τραπεζικό τομέα ανέρχονται στα 2500 υποκαταστήματα . Οι Κοινοτικές ενισχύσεις στις νέες χώρες μέλη , η ανάπτυξη του Τουρισμού , τα κοινά μεγάλα δημόσια έργα στον τομέα των υποδομών και της ενέργειας , συμβάλλουν στην αύξηση του βιοτικού επιπέδου , στην ανάπτυξη των συναλλαγών και συνεργασιών , βελτιώνουν το οικονομικό περιβάλλον και δημιουργούν τις νέες συνθήκες στις οποίες καλούμαστε ν΄ ανταποκριθούμε .

Οι στόχοι που προκρίνει ο ΕΛΣΕΒΒΥΕ είναι σαφείς :

1. Το μεγαλύτερο δυνατό μέγεθος της Ελληνικής ανταγωνιστικής παραγωγής.
Και
2. Η μέγιστη δυνατή εξωστρέφεια με την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του κλάδου και του συνόλου των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεών μας στη γύρω μας γεωγραφική περιοχή .

Οι δυο αυτοί στόχοι είναι και αναγκαίοι και εφικτοί, αλλά και συμπληρωματικοί. Αφορούν δε σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του κλάδου : Προμηθευτές , παραγωγούς , εμπόρους-εισαγωγείς και λιανική.

Στην προσπάθεια της εξωστρέφειας οι επιχειρήσεις του κλάδου μπορούν να έχουν αρωγούς :

• Τον ΕΛΣΕΒΒΥΕ ο οποίος θέτει στη διάθεση των επιχειρήσεων τη διεθνή εμπειρία και δικτύωσή του καθώς και την αποδεδειγμένη επιχειρησιακή του δυνατότητα στην ανάληψη και υλοποίηση πρωτοβουλιών . Μοναδικός σύνδεσμος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι μέλος (25 χρόνια) της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Βιομηχανιών Υπόδησης CEC και συγχρόνως μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας επιχειρήσεων Λιανικής στην Υπόδηση CEDDEC . Οργανωτής πολλαπλών ελληνικών και Κοινοτικών εμπορικών αποστολών και συμμετοχών ελληνικών επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις , εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Για πολλά χρόνια συνεργάτης με τις κυριότερες διεθνείς εκθέσεις του κλάδου , με τον ΟΠΕ και με τις εμπορικές αντιπροσωπείες των πρεσβειών μας .

• Την Έκθεση μας , ένα καταξιωμένο θεσμό , με τη καθολική συμμετοχή του κλάδου (ΕΛΣΕΒΒΥΕ,ΟΒΥΕ,ΣΥΒΕ,Εμποροι-εισαγωγείς) , εφαλτήριο προβολής και εξωστρέφειας της κάθε επιχείρησης .

• Τον ΟΠΕ . Με τον οργανισμό μας συνδέουν πολλές κοινές ενέργειες , οι οποίες όμως είχαν ατονήσει . Κατόπιν των συναντήσεών μας με τη νέα διοίκηση αποκτούν από εφέτος νέα πνοή , και συγκεκριμένα : Ενισχύθηκαν και θα ενισχυθούν οι συμμετοχές επιχειρήσεων στην MICAM / MIPEL . Υλοποιείται από σήμερα η ενέργεια πρόσκλησης ξένων αγοραστών και συνεργατών στην έκθεσή μας . Προωθείται η πρωτοβουλία του ΟΠΕ για το Life style . Προκρίνεται η συμμετοχή σε άλλες εκθέσεις όπως της Μόσχας και όπου αλλού εκφραστεί ένα κρίσιμο μέγεθος ενδιαφέροντος από τις επιχειρήσεις μας .Τέλος προγραμματίστηκε η περαιτέρω συμμετοχή μας σε εμπορικές αποστολές . Προς το παρόν ενεργοποιήθηκαν οι δυο πρώτες δράσεις . Θεωρούμε επιτυχία ότι ο ΟΠΕ εντάσσει και πάλι την υπόδηση στο πρόγραμμά του , συμμεριζόμενος την άποψή μας για τις νέες δυνατότητες μιας πολύμορφης εξωστρέφειας του κλάδου. Θεωρούμε ωστόσο αναγκαίο τον έγκαιρο προγραμματισμό , τη διάρκεια και συνέπεια σε βάθος χρόνου και βεβαίως τη διεύρυνση των υφισταμένων και την υλοποίηση των υπολοίπων ενεργειών που αναφέρθηκαν.

• Το ΕΛΚΕΔΕ , το τεχνολογικό Ινστιτούτο του κλάδου που πλέον της συμβολής του στην απαραίτητη υποδομή για τον έλεγχο ποιότητας , την πρόγνωση μόδας , την τεχνολογία και την εκπαίδευση , αναλαμβάνει και υποστηρικτικές αποστολές , όπως η πρόσφατη των Βυρσοδεψών στη Linea Pelle που χρήζουν , ως πρώτες , ιδιαίτερης υποστήριξης .

• Τα γραφεία των εμπορικών ακολούθων μας , που συμπαρίστανται σε κάθε πρόβλημα και πρωτοβουλία των φορέων και των επιχειρήσεων .

Κινητήριος δύναμη βεβαίως της εξωστρέφειας της οικονομίας μας είναι οι ίδιες οι επιχειρήσεις μας και οι άνθρωποί τους . Ωστόσο τον κλάδο μας υπάρχει έλλειψη κατάλληλου προσωπικού και δεξιοτήτων , πολλώ δε μάλλον σε εξωστρεφείς δραστηριότητες. Επισημαίνουμε επ΄ αυτού τη σημασία της εκπαίδευσης και έχουμε αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες . Υποβάλλαμε μαζί με τους φορείς της ένδυσης ΣΕΠΠΕ και ΣΚΕΕ , εκτενές υπόμνημα και εμπεριστατωμένη μελέτη στον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς και φορείς , για την αναθεώρηση της επαγγελματικής κατάρτισης στον κλάδο , ώστε ν΄ αξιοποιηθούν από τον κλάδο τα χρήματα που καταβάλουν οι επιχειρήσεις μας στο ΛΑΕΚ . Συνεργαστήκαμε σε κοινοτικό επίπεδο με την Ιταλική Συνομοσπονδία Bιομηχανιών Yπόδησης ANCI για την εκπόνηση περιγραμμάτων και προγραμμάτων εκπαίδευσης νέων ειδικοτήτων του κλάδου που σχετίζονται με τη διεθνοποίηση και την πολυμορφία των επιχειρήσεων . Σ΄ εθνικό επίπεδο θέσαμε σαν προτεραιότητα την επαναλειτουργία των τμημάτων σχεδιαστών υποδημάτων του ΕΛΚΕΔΕ ,.Ήδη λειτουργούν δυο με 30 σπουδαστές και με άριστα αποτελέσματα ».

Ανδρέας ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ (Συμβ ΟΠΕ)

Η 44η διοργάνωση του Σαλονιού Μόδας Ελληνικού Παπουτσιού αποδεικνύει τη δυναμική ανάπτυξης και εξωστρέφειας που υπάρχει στον τομέα της υποδηματοποιίας. Επιβεβαιώνει την κοινή βούληση όλων των φορέων να στηρίξουν τις προοπτικές του κλάδου. Μας δίνει την ευκαιρία να συζητήσουμε διεξοδικά για τις δυνατότητες που υπάρχουν. Για τη στρατηγική που οφείλουμε να ακολουθήσουμε. Για τα εργαλεία και τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε να ενισχύσουμε την ελληνική, ποιοτική και επώνυμη δημιουργία. Τόσο στην εγχώρια όσο και στις διεθνείς αγορές. Αυτός είναι και ο στόχος της Πολιτείας και του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
ΣΆ αυτό το πλαίσιο κινούνται αντίστοιχα και οι δράσεις που έχει ετοιμάσει ο ΟΠΕ, ο θεσμοθετημένος φορέας για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών , σε συνεργασία πάντα με τον Σύνδεσμο και ήδη ο πρόεδρος αναφέρθηκε σε κάποιες από αυτές , όπως :

• Στήριξη της συμμετοχής επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις
• Προσκλήσεις ξένων αγοραστών , έγινε ήδη η αρχή σήμερα και θέλουμε να συνεχιστεί.
• Εμπορικές αποστολές που πρέπει να δούμε από κοινού πως μπορούν να συνεχιστούν.
• Διεύρυνση της δυνατότητας συμμετοχής επιχειρήσεων και σε άλλες εκθέσεις του εξωτερικού
• Πρωτοβουλία life style για την οποία θα έχουμε να πούμε σύντομα πολλά περισσότερα.

Ο κλάδος του ενδύματος , του παπουτσιού , της τσάντας , του κοσμήματος , η μόδα γενικότερα , αποτελεί ένα συνολικό εκφραστή της κάθε εποχής Αποτυπώνει το πνεύμα και την αισθητική του σήμερα. Και ταυτόχρονα καλείται να συμβάλλει στη διαμόρφωση των τάσεων του αύριο, αναδεικνύοντας διαρκώς νέες «σχολές» και δημιουργούς. Όλα αυτά στοιχειοθετούν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό, αλλά ταυτόχρονα και συναρπαστικό πεδίο ανταγωνισμού. Που κρίνεται με βάση μια σύνθεση αντικειμενικών και υποκειμενικών στοιχείων: Την ποιότητα αλλά και την πρωτοτυπία. , τη δημιουργικότητα, αλλά και την ταύτιση με ένα ελκυστικό lifestyle.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, το πεδίο αυτό διευρύνεται, με την ανάδυση νέων μεγάλων αγορών. Σε χώρες με ταχύτατη ανάπτυξη και με καταναλωτές που αποκτούν διαρκώς μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Διαρκώς περισσότερες επιθυμίες και διάθεση να ακολουθήσουν τις παγκόσμιες τάσεις της μόδας.

ΣΆ αυτό το σκηνικό, η ελληνική βιομηχανία υπόδησης έχει σήμερα μια μεγάλη ευκαιρία. Οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί της χώρας μας έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι διαθέτουν σπουδαίες δυνατότητες. Η ποιότητα και το design των ελληνικών υποδημάτων, όχι μόνο δεν υπολείπονται σε σχέση με τις δημιουργίες των ξένων οίκων, αλλά πολλές φορές έχει αποδειχθεί ότι υπερέχουν. ¶ρα στόχος μας δεν μπορεί να είναι άλλος .Πρέπει να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα και το κύρος της ελληνικής επώνυμης δημιουργίας . να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την αναγνωρισιμότητα και το κύρος της ελληνικής επώνυμης δημιουργίας. Να δημιουργήσουμε ένα νέο «ρεύμα» στο διεθνή χώρο. Να αναδείξουμε μια νέα τάση.

Κι έχουμε ξεκινήσει αυτή την προσπάθεια, με τη στήριξη του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών καθώς επίσης και με όλων των φορέων του κλάδου γενικότερα. Έχουμε ετοιμάσει μια σειρά δράσεων για την προώθηση της ελληνικής μόδας και γενικότερα των προϊόντων lifestyle: δηλαδή τα υποδήματα, τα ενδύματα, αλλά και τα καλλυντικά, τα κοσμήματα, τα αξεσουάρ, κ.ά. Το πρόγραμμα αυτό ακολουθεί τα πρότυπα της αντίστοιχης επιτυχημένης πρωτοβουλίας «Κέρασμα» για τον κλάδο των τροφίμων και ποτών. Η στρατηγική μας βασίζεται στη συνολική προώθηση ενός ιδιαίτερου, ελκυστικού τρόπου ζωής. Ενός ελληνικού «ευ ζην» που θα μπορέσει να προσδώσει αξία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια σειρά από κλάδους και προϊόντα.

Στα πλαίσια αυτά χρησιμοποιούμε πρακτικές δοκιμασμένες και αποτελεσματικές.
- Συντονισμός δράσεων, στρατηγική στόχευση και αποτελεσματικές συνεργασίες με όλους τους φορείς.
- Πρωτότυπες δράσεις, σύγχρονα μέσα προβολής και επικοινωνιακό υλικό υψηλής αισθητικής.
Μέσα από την αξιοποίηση των παραπάνω, στοχεύουμε:

- στην τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων μόδας και lifestyle σε αγορές - στόχους, με έμφαση στις χώρες των Βαλκανίων.
- στη βελτίωση της εικόνας της ελληνικής μόδας και στην ανάδειξη των ανταγωνιστικών της πλεονεκτημάτων.
- στη δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων με επαγγελματίες του χώρου
- στη δημιουργία δυναμικών lobby στις διεθνείς αγορές
- στη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας, μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων για την ανταλλαγή εμπειρίας και τεχνογνωσίας και για την ανάπτυξη κοινών δράσεων.
- στη δημιουργία συμμαχιών μεταξύ των μεγάλων και των μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων.

Έχουμε την πεποίθηση ότι η πρωτοβουλία που ξεκινά θα πετύχει τους στόχους της. Γιατί πιστεύουμε πρώτα απΆ όλα στις δυνατότητες της ελληνικής μόδας. Γιατί, ως ΟΠΕ, έχουμε πλέον την εμπειρία και την τεχνογνωσία, ώστε να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας. Γιατί έχουμε την αμέριστη στήριξη της Πολιτείας και συγκεκριμένα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Γιατί έχουμε τη διάθεση να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό σΆ αυτή την προσπάθεια. Και πάνω από όλα, γιατί βλέπουμε ότι η ίδια διάθεση υπάρχει και από τους φορείς της αγοράς. Θέλω λοιπόν να μοιραστώ την αισιοδοξία μας μαζί σας και πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει.

Ο κ.Π.Γκάσιος , Εμπ. Ακόλουθος της Ελλάδος στο Βουκουρέστι

Παραθέτοντας στοιχεία για την αγορά της Ρουμανίας ο κ.Γκάσιος ( η πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη από τον ΕΛΣΕΒΒΥΕ) κατέληξε ότι η Ρουμανία δείχνει μέχρι σήμερα να είναι μία χώρα-παραγωγός προϊόντων δέρματος και υποδημάτων, που μάλιστα έχει εξειδικευθεί κατά τα έτη μετά το 1989 στην κατασκευή φθηνών προϊόντων φασόν και τροφοδότηση των ευρωπαϊκών κυρίως αγορών, ενώ οι χρησιμοποιούμενες πρώτες ύλες είναι κατά κύριο λόγο εισαγόμενες. ΑπΆ ότι φαίνεται ωστόσο, με την αύξηση του εγχώριου κόστους παραγωγής και την ένταση του διεθνούς ανταγωνισμού, η Ρουμανία θα απολέσει σταδιακά το συγκριτικό πλεονέκτημα που κατέχει ως φθηνός παραγωγός στους υπό εξέταση κλάδους, με αποτέλεσμα τη μετανάστευση και της βιομηχανίας φασόν προς φθηνότερους προορισμούς. Από την άλλη, η σταδιακή μέχρι σήμερα και αναμενόμενη περαιτέρω άνοδος του βιοτικού και εισοδηματικού επιπέδου των Ρουμάνων καταναλωτών, καθώς και η ταχεία επέκταση του λιανεμπορίου δημιουργούν αξιόλογες προοπτικές για τοποθέτηση ποιοτικών ελληνικών προϊόντων δέρματος στη ρουμανική αγορά, είτε μέσω εξαγωγών (κυρίως προς τις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία), ή και με επί τόπου δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, λ.χ δια ανοίγματος αλυσίδων καταστημάτων, ή δια της μεθόδου του franchising. Η εύρεση παραδοσιακού τύπου ντόπιου αντιπροσώπου – εισαγωγέα - χονδρεμπόρου είναι επίσης μία εναλλακτική λύση, υπό την προϋπόθεση ότι αυτός έχει πρόσβαση σε μεγάλα καταστήματα του λιανεμπορίου ή καταστήματα δερμάτινων ειδών. Σημειωτέον ότι στη Ρουμανία δεν υπάρχουν πολυκαταστήματα (department stores) με την έννοια που τα συναντούμε σε δυτικές χώρες, μεγάλος όμως όγκος του λιανεμπορίου ενδύματος / υποδήματος και συμπληρωμάτων διεξάγεται μέσω μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων (hypermarkets, discount stores, cash and carry). Οι μεγάλες αυτές αλυσίδες προμηθεύονται ωστόσο ενδύματα, συμπληρώματα ένδυσης, υποδήματα κλπ. κυρίως από φθηνούς κατασκευαστές και συνεπώς ενδεχομένως τίθεται θέμα του κατά πόσον μπορούν να τους ανταγωνιστούν στις τιμές τα ελληνικά προϊόντα. Στη Ρουμανία έχουν δραστηριοποιηθεί ορισμένες επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, κυρίως στον τομέα των εμπορικών αντιπροσωπεύσεων.

Όπως επιβεβαιώνουν και τα στατιστικά στοιχεία, η ζήτηση στη ρουμανική αγορά ετοίμων προϊόντων δέρματος έχει σχεδόν πλήρως στραφεί προς εισαγόμενα προϊόντα. Ευκαιρίες υπάρχουν και στους τομείς προμήθειας της ρουμανικής βιομηχανίας δέρματος και υποδηματοποιΐας με πρώτες ύλες (ακατέργαστα / ημικατεργασμένα δέρματα, που ήδη αποτελούν σημαντικότατο μέρος των ρουμανικών εισαγωγών), καθώς επίσης και μηχανολογικό εξοπλισμό. Πρόσθετες προοπτικές υπάρχουν στους τομείς ανάπτυξης επιχειρηματικών συνεργασιών και επενδύσεων για τοπική παραγωγή, αλλά και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ρουμανικές επιχειρήσεις των κλάδων που αναζητούν τρόπους αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, ιδιαίτερα στη ρουμανική περιφέρεια.

Ο κ. Θ .Γιακουμάκης , Δ/νων Σύμβουλος ΕΛΚΕΔΕ

Στην ομιλία του ο κ. Θ.Γιακουμάκης αναφέρθηκε στην ταυτότητα και τις δράσεις του ΕΛΚΕΔΕ . Τα ΕΛΚΕΔΕ Κέντρο Τεχνολογίας & Σχεδιασμού Α.Ε., αποτελεί ένα σύγχρονο κέντρο τεχνολογίας και σχεδιασμού που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες στους κλάδους του υποδήματος , του δέρματος, των δερματίνων ειδών, του πλαστικού , του ξύλου –επίπλου, της κλωστοϋφαντουργίας και του ενδύματος. Ταυτόχρονα, το ΕΛΚΕΔΕ με τις θυγατρικές του την ΕΞΥΠΠ ΕΛΚΕΔΕ και την ΚΕΚ ΕΛΚΕΔΕ έχει επεκτείνει τις δραστηριότητες του και στους τομείς της υγιεινής- ασφάλειας και της εκπαίδευσης-κατάρτισης, όπου έχει οριζόντια δράση και Πανελλαδική εμβέλεια. Είναι ΔΕΚΟ, η μεγαλύτερη θυγατρική εταιρεία του ΕΟΜΜΕΧ και εποπτεύεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Το ΕΛΚΕΔΕ, κατέχει την προεδρία της EURIS (των Ευρωπαϊκών Ερευνητικών Ινστιτούτων για το παπούτσι) από τον Απρίλιο του 2007 και μέχρι τον Απρίλιο του 2009, ενώ μετέχει επίσης, στην EARTO την Ευρωπαϊκή Ένωση όλων των ερευνητικών – τεχνολογικών κέντρων, καθώς και σε άλλα High Level Expert Groups.

Οι κυριότερες δράσεις που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το ΕΛΚΕΔΕ τα τελευταία τρία χρόνια είναι οι ακόλουθες :

- Το εργαστήριο του ΕΛΚΕΔΕ έχει διαπιστευθεί από το ΕΣΥΔ και έχει
υλοποιήσει μεγάλες επενδύσεις για αγορά και διακρίβωση εξοπλισμού
για τον έλεγχο υποδημάτων καθημερινής χρήσης και μέσων ατομικής
προαστασίας (ΜΑΠ), ενώ είναι και Πιστοποιημένος Φορέας που
απονέμει το σήμα CE σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως
τα άρβυλα και τα γάντια εργασίας.

- Στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας, το ΕΛΚΕΔΕ συμμετέχει σε
Ερευνητικά έργα που σκοπό έχουν τη μεταφορά των νέων τεχνολογιών και της τεχνογνωσίας σε όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, έτσι ώστε να εκσυγχρονίζουν διαρκώς διαδικασίες και προϊόντα. Ενδεικτικά αναφέρω το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEC Made Shoe που έχει σα σκοπό την κατασκευή Προσαρμοσμένων, Φιλικών προς το Περιβάλλον και ταυτόχρονα ¶νετων Παπουτσιών (Custom, Environment, and Comfort made shoe)

- Στον τομέα της κατάρτισης, επιδιώκεται συνεχής αναβάθμιση του τμήματος εκπαίδευσης της υποδηματοποιίας και των δερματίνων ειδών, με σκοπό τη δημιουργία νέων στελεχών για τον κλάδο και τη δυνατότητα ενίσχυσης των επιχειρήσεων με άτομα εκπαιδευμένα στα βασικά θέματα σχεδιασμού και κατασκευής υποδημάτων και δερματίνων ειδών. Παράλληλα, οργανώνονται συνεχώς επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Στον πολύ σημαντικό τομέα της Μόδας, το ΕΛΚΕΔΕ δημιούργησε τη Διεύθυνση Μόδας το 2004, την οποία και αναβαθμίζει διαρκώς, θεωρώντας τoν παράγοντα μόδα, πολύ σημαντικό για την εξέλιξη των κλάδων υποδήματος, δέρματος και δερματίνων ειδών.

- Η υπηρεσία Μοda Prognosis βασίστηκε σε διεθνούς εμβέλειας συνεργασίες και στην εμπειρία και το ταλέντο των στελεχών του ΕΛΚΕΔΕ, και σήμερα μπορούμε να υπερηφανευόμαστε, ότι οι προγνώσεις μόδας του ΕΛΚΕΔΕ για το γυναικείο, ανδρικό και παιδικό υπόδημα και τα δερμάτινα είδη είναι αντάξιες με εκείνες των Οίκων Μόδας του εξωτερικού. Επιπλέον,

- σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Σχεδιαστών Μόδας, το ΕΛΚΕΔΕ στηρίζει τη συμμετοχή επιχειρήσεων Υπόδησης, Δέρματος και Δερματίνων Ειδών στην Ελληνική Εβδομάδα Μόδας, η οποία πραγματοποιείται στο Ζάππειο Μέγαρο κάθε Μάρτιο και Οκτώβριο. Δίδεται κατΆ αυτόν τον τρόπο η ευκαιρία στον κλάδο, να προβάλει επώνυμες δημιουργίες Ελλήνων κατασκευαστών υποδημάτων και δερματίνων ειδών, σε περίπου 50000 επισκέπτες αλλά και σε μεγάλο αριθμό Ελληνικών και ξένων μέσων ενημέρωσης, καθώς και σε σημαντικούς αγοραστές από το εξωτερικό.

Οι κλάδοι δέρματος και υποδήματος είναι αλληλένδετοι μεταξύ τους και η πορεία τους πρέπει να είναι κοινή και αλληλουποστηριζόμενη. Για το λόγο αυτό το ΕΛΚΕΔΕ στηρίζει έμπρακτα τη συμμετοχή Ελλήνων βυρσοδεψών στην έκθεση «Σαλόνι Μόδας Ελληνικού Παπουτσιού», θεωρώντας τη ως μία πολύ σημαντική έκθεση για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη που έχει τη δυναμική να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάκαμψη δύο εκ των πλέον παραδοσιακών κλάδων όπως είναι το υπόδημα και το δέρμα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση το ΕΛΚΕΔΕ παρείχε επίσης,

- υποστήριξη και παροχή τεχνογνωσίας για τη συμμετοχή 12
επιχειρήσεων δέρματος από όλη την Ελλάδα με περίπτερα στην έκθεση LINEA PELLE τη μεγαλύτερη έκθεση δέρματος, η οποία πραγματοποιήθηκε το διάστημα 21 έως 24 Απριλίου 2008 στη Μπολόνια. Το ΕΛΚΕΔΕ εξασφάλισε για τις επιχειρήσεις χώρο σε ένα από τα καλύτερα από πλευράς επισκεψιμότητας Περίπτερα της έκθεσης και η συνολική εικόνα της παρουσίας των επιχειρήσεων την οποία επιμελήθηκε το ΕΛΚΕΔΕ, όπως και τα οφέλη από τη συμμετοχή τους κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικά.

Τέλος ο κ. Θ.Γιακουμάκης αναφέρθηκε και στην συνεργασία του ΕΛΚΕΔΕ με τον ΟΠΕ, η οποία έχει ενεργοποιηθεί το τελευταίο διάστημα , με στόχο δυναμική και την προοπτική των κλάδων υποδήματος και δέρματος. Διερευνούμε έτσι από κοινού με τον ΟΠΕ και την ΟΒΥΕ, την πιθανότητα συμμετοχής επιχειρήσεων υποδήματος στην διεθνή έκθεση MICAM στο Μιλάνο, το Φεβρουάριο του 2009, όπως επίσης και τη συμμετοχή επιχειρήσεων σε εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές που οργανώνει ο ΟΠΕ.

[hsf]

[ESPA]

[ΤΕΜΠΜΕ]

[ PROGETTO UNO]

[ShoeInfoNet]

 
 
 
ΕΛΣΕΒΒΥΕ: Ερμού 51, 105 63 Αθήνα, Tηλ.: +30 210 6777 220, +30 210 6744 557 - Fax.: +30 210 6744 497 - E-mail: info@elsevie.gr